Friday 27 April 2012

 

Kenapa korang tidak mahu berkawan dengan saya lagi?
Apa salah saya pada korang sehingga korang menjauh diri dari saya?
Jika saya ada membuat salah dengan korang tanpa saya sedari,
saya harap sangat yang korang akan maafkan saya.
Tolonglah bagitahu saya apa salah saya dekat korang.
Kita ini manusia biasa yang sering melakukan kesalahan tanpa kita sedari.

Saya dapat merasakan pada tahun ini keserasian kita sudah tiada lagi.
Kita sudah tidak seperti dahulu lagi.
Kalau dahulu kita sering bergelak ketawa bersama tapi sekarang sudah tiada.
Saya berharap sangat yang persahabatan kita akan kekal lama.
Tapi itu semua hanya angan-angan saya yang tidak mungkin akan menjadi kenyataan.
Saya harap saya akan berjumpa kawan yang setia bersama saya saat suka dan duka.
Kawan yang sama perangai dengan korang mungkin saya tidak akan jumpa lagi.
Mungkin pada masa hadapan saya akan berjumpa pelbagai kerenah dalam persahabatan.
Pada masa sekarang memang saya tidak nampak banyak kerenah
sebab saya duduk dalam perkampungan dan saya ini seorang yang pendiam.

No comments: